The Market Of Retail Electronic Payment Facilities: Social Studies, Statistics And Publications. №4(8), 2017

16 June 2017
 

The market of retail electronic payment facilities is a bright example of how information technologies change the landscape of business. Transformation of payment market forms trends in other branches of economics and stimulates the appearance and development of new services and products in finances, trading, transport, tourist branch and other spheres. Today, strong competition between three key players (banks, electronic money operators and mobile operators) determines the situation on electronic payments market. Those credit and financial organisations that had accepted the challenge of hi-tech players are gradually transforming in IT-companies. Banks that will not be able to adapt to changes, will have no long term future. The consumers win, firstly because of competitive growth within electronic payments market. Availability and quality of payment services are being improved and the variety of payment services are being expanded. However, people are slow to use all the opportunities that market offers them. The analysis of consumer trends shows that most of our fellow citizens still use cash for everyday payments for goods and services and do not use modern digital services. Nevertheless, the share of those who prefer non-cash payments is growing steadily. It is reasonable to expect that within 1-2 years non-cash payments, and services, will be in demand amongst the majority.

Type of publication: Industry report

Related publications

Цифровизация – новое препятствие? Только каждый десятый человек с инвалидностью комфортно чувствует себя в цифровой среде
11 March 2021

В рамках проекта «Цифровой гражданин» Аналитический центр НАФИ проводит регулярные измерения уровня цифровой грамотности различных групп населения. Ранее мы оценивали цифровые навыки и знания россиян разного возраста, трудоустроенных и неработающих, педагогов. Представляем итоги аналогичного исследования среди людей с инвалидностью. 





Россияне о новой соцсети Clubhouse: слышали, но не пользовались
11 March 2021

Новая сеть Clubhouse за последний месяц стала известна большинству российских пользователей соцсетей, при этом 69% пользователей скептически относятся к переводу общения в цифровой среде в аудиоформат. 

Половина россиян не могут продвинуться по карьерной лестнице из-за низкого уровня цифровых компетенций
9 February 2021

Половина работающих россиян считают, что имеют низкий уровень знаний и навыков в сфере информационных технологий, и это мешает им получить более высокооплачиваемую работу. При этом сравнительно небольшая доля россиян идут учиться, чтобы развивать свои цифровые компетенции.

Ставка на онлайн: предприниматели станут больше тратить на сайты своих компаний
14 January 2021

В 1 квартале 2021 года предприниматели будут в 5 раз чаще инвестировать в сайты своих компаний: после пандемии и самоизоляции сократились продажи по традиционным каналам, и многие представители бизнеса осознали необходимость перехода в онлайн. Об этом свидетельствуют результаты исследования Аналитического центра НАФИ.  


The methods used

Внимание!

Нам стало известно о ряде случаев мошенничества, когда людям звонят или пишут от лица сотрудников НАФИ и предлагают заработать на криптовалютах и ценных бумагах. Пожалуйста, будьте бдительны! Мы не обращаемся к клиентам с подобными предложениями. О фактах мошенничества, пожалуйста, сообщайте нам.